Pages

Thursday, July 18, 2024

End of an Era


Assalamualaikum semua. Setelah tiga bulan menggadaikan jadual tidur dan kesihatan mental bekerja sebagai seorang customer service, yesterday was the day I called it quit. Surat cinta yang telah dihantar sebulan awal akhirnya rasmi berkuatkuasa semalam. Karier yang suku tahun jagung telah sampai ke penghujungnya. Tak tahu apakah rancangan seterusnya, di mana hala tuju kehidupan akan datang -- cuma berpegang pada prinsip "percaya pada rezeki" je at this point.

Jujur cakap, keputusan nak berhenti pada awalnya sangat dipengaruhi oleh tekanan dari mak ayah. Berat hati masa tu tapi dah malas nak bertekak. Kemudian, agaknya Tuhan nak tunjuklah kan kepentingan restu mak ayah. Lepas serahkan surat resign, terus macam-macam isu dengan pengurusan. Masa ini, memang 70% dah menyampah. Pergi kerja dah tak ikhlas. Terdetik dalam hati, nasib baik dah hantar surat. Boleh cau awal, haha.

Bos tanya, HR tanya, akak admin tanya, hatta abang cashier 7-Eleven kat bawah pun tanya, "kenapa berhenti tak ada backup plan?" Memang mampu sengih kera jelah masa ni. Tak tahu macam mana boleh senekad itu but I guess it's the courage of the youth. Ha entahla. Kadang-kadang tu ada juga terselit rasa menyesal. Betul ke aku ni generasi Z yang lembik, tak dapat tahan tekanan pekerjaan? 

"Tak tahu." 

Jawapan yang aku bagi pada semua yang bertanya. Aku memang tak tahu apa yang aku nak dan perlu buat sekarang ni. Cuma tengah perlahan-lahan atur langkah semula, walaupun dalam keadaan serba keliru. Doakan aku, semoga Tuhan tunjuk jalan keluar.  

Terima kasih Startek, untuk pengalaman yang tak ternilai tapi cukuplah sekali je seumur hidup haha. Bye, bye! Jumpa lagi kalau rajin.

No comments:

Post a Comment

all time popular!