Pages

Thursday, October 20, 2022

Salam Positif 2.0

Assalamualaikum.

Writing here to commemorate my second time being COVID-19 positive. To be honest, aku still takleh brain how come I got infected again sedangkan I'm fully vaccinated and also have a booster shot. I did the tests 3 kali tau sebabkan masih was-was punya pasal. Two positive results, one negative. Aku pilih untuk percaya dengan keputusan positif. Petang aku buat RTK tu, aku terus pack barang penting and inform staf kolej. Staf bagitau apa nak buat, and aku terus gerak pergi rumah kuarantin sambil angkut barang sorang. Kesian dengan roommate aku. Kesian dengan Muna sebab aku baru lepas makan dengan dia sebenarnya, sebelum aku balik rumah and buat RTK tu. Luckily, Muna is negative. Sekarang tengah tunggu result RTK roommate aku. Meanwhile aku sepatutnya duduk sorang kat SP4-21 sebab rumah 22 dah full tapi akak aku suruh aku duduk dengan kawan jugak. Takut pape jadi, takde siapa around me. Gitulah. Jadi sekarang aku tengah merempat kat ruang tamu SP4-22 during my quarantine. Syukur alhamdulillah, makanan 3 kali sehari provided by pihak kolej. Ada classmate yang quarantine sekali, jadinya tak bosan la saya di sini.

Ramai yang tanya pasal simptoms. Jujur, aku cuma sakit tekak and rasa seram sejuk je dari tadi. I'm still waiting for air mineral dari member (aku mintak hantarkan depan rumah) but for now, tekak aku memang serious kering macam gurun. Nak bercakap kemain perit. Actually, aku dah start nak rasa sejuk. Perhaps, a fever is coming. While it was relatively funny that I somehow got COVID again, this is also a post of shame. Can't believe my immune system can't defeat this virus despite being exposed to it FOUR times already (2 vaccines shot + 1 booster + 1 time positive). Balik rumah nanti, confirm pak aku akan suruh makan Habbatus Sauda lagi huhu.

Let's just hope the symptoms are mild and won't fry my brain off. See you again in next post!


Qillah signing out,

Assalamualaikum.

2 comments:

  1. Replies
    1. Thank you! Tak duduk sorang do, tapi merempat kat ruang tamu rumah orang hehe

      Delete

all time popular!