Pages

Wednesday, October 19, 2022

Nak Balik...

Assalamualaikum dan selamat pagi. Aku sebenarnya tengah dok baca journals dari tadi sebab belum ada tajuk untuk research proposal aku lagi. Baca punya baca, tibah aku rasa nak nangis. Honestly, this semester starts off rough for me. Baru week 1, aku dah rasa homesick gila. Padahal aku tak pernah rasa centu langsung dari asasi. Maybe dulu aku excited sangat first time belajar jauh dari family. Rasa happy bahagia sentiasa. Stress belajar pun aku reti nak handle sendiri. Tapi kali ni, dia punya stress tu lain macam weh hahahaha. Minggu ni je dah berapa kali aku call akak aku nangis pasal proposal ni. Aku asyik rasa nak balik rumah je. Taknak duduk sini dah. Homesick teruk weh.

Tapi tulah, time aku beriya nak balik, mak aku lak tak bagi balik. Katanya, cuti Deepavali sekejap je. Bazir duit kalau balik. Tapi aku nak balik. Nak duduk rumah. Nak lari dari kampus. Aku rasa lemas sebenarnya duduk sini. Mungkin sebab kampus ni akhirnya ramai manusia. Nak beli makanan kat anjung pun kena beratur panjang yall. Rela aku tak makan daripada kena tunggu berjam-jam. Masa-masa macam ni lah, aku rindu Johor. Nak balik.

Sekian luahan perasaan saya di pagi buta ni.

No comments:

Post a Comment

all time popular!